#13 Teistmoodi IT

Kuidas me peaksime IT-tugilahendusi Eestis vaatama - kas kui uusi vahvaid tehnikavidinaid või kui abivahendeid, mis aitavad erivajadustega inimestel? Kes peaks selle eest vastutama ja kuidas me peaksime nende soetamist rahastama?

Tegelikult on need abivahendid päris olulised paljudele inimestele. Näiteks nägemispuudega inimestele aitavad ekraanilugejad arvutiga suhelda, samal ajal kui kõnetuvastustarkvara teeb klaviatuuri kasutamise lihtsamaks.

Ministri osas võib olla segadust - kas see peaks kuuluma majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi alla, kuna see on tehnoloogiaga seotud, või sotsiaalministeeriumi alla, kuna see puudutab sotsiaalset kaasatust ja võrdseid võimalusi.

Rahastamine võib olla keeruline, kuna mõned lahendused võivad olla päris kallid. Riik peaks ehk kaaluma erinevaid rahastamisviise, nagu toetused ja sponsorlus.

Teiste riikide kogemusi vaadates võime näha, et mõned riigid on juba edukalt rakendanud programme ja toetusi IT-tugilahenduste kasutuselevõtmiseks.

Kokkuvõttes peame mõistma, et IT-tugilahendused on olulised mitte ainult tehnoloogiliselt, vaid ka sotsiaalselt. Seega peaksime tegema koostööd erinevate osapooltega, et muuta need abivahendid kättesaadavaks ja taskukohaseks kõigile.


https://websitevoice.com/blog/assistive-technology-tools/

Comments

Popular posts from this blog

#1 Noppeid IT ajaloost

#3 Uus meedia...?

#9 IT juhtimine ja riskihaldus