#VabaBlogi - Minu 5-aastane kogemus tarkvara testijana. Mida olen õppinud ja kuidas edasi liigun

Olen viimased viis aastat tarkvara testijana töötanud ja see on olnud tõeline seiklus. Olen saanud palju kogemusi ja õppinud tähtsaid asju. Siin on mõned mõtted ja õppetunnid, mida jagan meeleldi:


Kvaliteet on tähtis:
Minu töö peamine eesmärk on hoida silm peal tarkvara kvaliteedil. Hea tarkvara tähendab rahulolevaid kasutajaid ja vähem peavalu hiljem. Veelgi enam, vigade varajane leidmine säästab palju aega ja raha.

Mitmekülgne testimine:
Olen proovinud nii käsitsi testimist kui ka automaatseid teste. Automaattestid on super head aja säästmiseks, eriti kui on vaja ikka ja jälle samu asju testida. Aga vahel on vaja asju käsitsi proovida, eriti uute funktsioonide puhul.

Õpi ja arene pidevalt:
IT-maailm muutub kiiresti ja pean pidevalt uusi asju õppima. Plaanin järgmise paar aasta jooksul veel rohkem panustada oskuste arendamisse, et liikuda edasi tarkvaraarendajaks.

Koostöö on võti:
Ma pean palju suhtlema arendajate ja projektijuhtidega. Hea suhtlus aitab kõigil paremini aru saada, mis toimub ja kuidas edasi liikuda.

Eetika ja vastutus:
Ausus ja vastutustundlikkus on minu töös väga olulised. Teen kõik endast oleneva, et tarkvara oleks turvaline ja toimiks hästi.

Arenemisvõimalused:
Tarkvara testimisest on võimalik edasi liikuda nii arendaja kui projektijuhi rolli. Hetkel olen valinud arendaja tee, kuna see tundub mulle praegu kõige põnevam ja sobivam.

Kokkuvõttes:
Töö testijana on enamat kui lihtsalt vigade otsimine. See on pidev õppimine ja probleemide lahendamine, mis teeb selle töö nii rahuldust pakkuvaks. Ootan huviga, mida toovad järgmised aastad ja milliseid uusi oskusi õpin!

Comments

Popular posts from this blog

#1 Noppeid IT ajaloost

#3 Uus meedia...?

#9 IT juhtimine ja riskihaldus